Indholdsfortegnelse:
Analyse og optimering af din hjemmeside:
SEO - optimerer hvordan Google læser din hjemmeside:
Lokal SEO (vigtige ting at have styr på hvis du fokusere på lokale kunder)
Opsætning af “Google Search Console” - din direkte vej til at fortælle Google omkring din hjemmeside.
Hvad er SEO, og hvorfor er det vigtigt?
Typiske fejl ved opsætning af ens hjemmeside-struktur
Dårlig URL-struktur: Lange, komplekse eller ulogiske URL’er kan forvirre Google og gøre det sværere at indeksere siden korrekt.
For mange unødvendige sider: At have for mange irrelevante eller duplikerede sider kan skabe forvirring for Google.
Langsom indlæsningstid: En langsom hjemmeside-struktur kan skade både brugeroplevelse og SEO, da Google prioriterer hurtigere sider.
Hvordan vælger du de rigtige søgeord?
For at vælge de rigtige søgeord skal du tænke som dine kunder:
Hvilke ord eller sætninger bruger mine kunder når de søger efter dine produkter eller tjenester?
For at finde de bedste søgeord skal du starte med at forstå din niche og være præcis om, hvad du tilbyder. Lav en liste over søgeord, der matcher dine ydelser eller produkter , og undersøg deres relevans ved at søge på dem eller bruge værktøjer som Google Keyword Planner.
Fokusér på meget specifikke sammenhængende søgeord, som f.eks. "Cykelreparation med afhentning i Aarhus", for at tiltrække relevante besøgende.
Hvorfor er title- og meta-beskrivelser vigtige?
Når folk søger på Google, er title-tags og meta-beskrivelser de første ting, de ser. De har stor betydning for, om din hjemmeside bliver klikket på eller ej.
Det er derfor helt ligegyldigt, hvor god SEO du har lavet, hvis dine title-tags og meta-beskrivelser ikke fanger opmærksomheden hos kunden.
Brug af Google egen service “Google My Business”
3 fordele ved at opsætte din Google Virksomhedsprofil
Øget synlighed i lokale søgninger: Din virksomhed dukker op i søgeresultater og på Google Maps, når folk søger efter services i dit område.
Direkte kontakt med kunder: Du kan tilføje kontaktinformation, åbningstider og tilbud, så kunder hurtigt kan få fat på dig og få svar på deres spørgsmål.
Bedre troværdighed: Anmeldelser på din profil gør det lettere for potentielle nye kunder at stole på din virksomhed og tage beslutningen om at vælge dig.
Hvorfor er det vigtigt at bruge søgeord som "[din by] + [din service]"?
Hvorfor er anmeldelser på Google en af de hurtigste måder at komme frem på?
3 fordele ved at dine kunder anmelder dig på Google
Øger din synlighed: Google prioriterer virksomheder med positive anmeldelser, hvilket betyder, at du hurtigt kan forbedre din placering i lokale søgeresultater.
Du viser, at du er aktiv: Ved aktivt at modtage anmeldelser på Google, signalerer du til Google, at din forretning stadig er kørende og i gang.
Bedre troværdighed: Anmeldelser på din profil gør det lettere for potentielle nye kunder at stole på din virksomhed og tage beslutningen om at vælge dig.